چشم انداز طبیعی شهر

چشم انداز طبیعی یا landscape به عنوان اثری طبیعی زمین شناختی از ظرفیت های موثر در رونق اكوتوریسم است. چشم اندازهای طبیعی هر منطقه شامل خصوصیات بصری و قابل رویت قسمتی از زمین یا ناحیه است.  عناصر زنده و غیرزنده ای چشم اندارهای طبیعی را شکل می دهند. این عناصر شامل پوشش گیاهی، حیات وحش، عرصه دریا، جنگل، كوه و حتی ویژگی های اقلیمی و رنگ شناسیمی باشند.
چشم اندازهای طبیعی اماكنی هستند كه فرصت تماشای منظره های مختلف طبیعی مانند جنگل، كوه، دره، دریا، بیابان، ساحل، حیات وحش، غروب یا طلوع خورشید را به صورت منفرد و یا توامان برای هر گردشگری ممكن می كند.
چشم اندازهایی كه علاوه بر دارا بودن ویژگی های زیبایی شناختی لازم، جاذبه های فرهنگی، قومیتی و اقلیمی را نیز با خود به یدك می كشد و از این رو اهمیت دادن به نقش آن به منظور دستیابی به توسعه پایدار امری ضروری است.
چشم اندازهای طبیعی شهر لایبید که آن را از منظر اقتصادی نیز بر سرزبان ها انداخته است وجود کوههای متعدد در جوار این شهر می باشد که در دل این کوه ها معادن سنگ متعدد وجود دارد. علاوه بر آن طبیعت زیبای شهر لایبید نیز از دیگر مناظر طبیعی شهر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 × 5 =

فهرست