معرفی شهر لایبید

معرفی شهر لایبید

شهر لایبید در پنجاه کیلومتری شهر میمه از توابع استان اصفهان شهرستان شاهین شهر واقع می باشد. این شهر از دو جهت به شهرهای گلپایگان و روستای موته که در ضلع شمالی شهر قرارگرفته اند مرتبط می شود. لایبید در منطقه ای کوهستانی با آب و هوای سرد وخشک است. به دليل قرار گيری در دره ای پر بيد، عنوان لایبید به این شهر تعلق گرفته است. همچنین دارای دره های زیبا و سرسبز و باغ های فراوانی از درختان گردو و انگور است که زیبایی وصف ناپذیری به این شهر داده اند. چشمه های طبیعی و از دل زمین برآمده  شهر به نام های جغدو و سرچشمه آب لایبید است.

مردم شهر دارای فرهنگ اصیل و مذهبی  اسلامی می باشند. به لحاظ اجتماعی بافت جمعیتی شهر اغلب بومی بوده است. اقتصاد شهر حول محور بهره برداری از معادن سنگ تزئینی است و اکثر ساکنان در زمینه صنعت سنگ و مشاغل وابسته مانند حمل و نقل مشغول هستند. همچنین با توجه به مراتع گسترده اطراف دامپروری نیز یکی از مشاغل مردم این منطقه می باشد.

لایبید در دامان خود مردان بزرگی را پرورش و به جامعه تحویل داده است. از دیر باز تا کنون دیار مردمان سخت کوش ،متفکر ،اهل فضل و هنر و دانش و فرهیخته بوده است.

این شهر دارای یک جایگاه سوخت، امکانات پذیرایی از مسافران و سه واحد پارک مجهز به سرویس بهداشتی و وسایل ورزشی می باشد.

شهر لایبید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

15 + شش =

فهرست