مراسم کلنگ زنی نمازخانه خیرساز

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. مراسم کلنگ زنی نمازخانه خیرساز

مراسم کلنگ زنی نمازخانه خیرساز

مراسم کلنگ زنی نمازخانه خیرساز در منطقه میمه (شهر لایبید) برگزار شد.

مراسم کلنگ زنی نمازخانه خیرساز در دبیرستان شهید توکلی با حضور رییس اداره آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین شهرلایبید  برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش؛ مراسم کلنگ زنی نمازخانه خیرساز دبیرستان شهید توکلی باحضور رییس اداره آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین شهرلایبید برگزارشد. همچنین، خیر محترم حسین کریمی در محل دبیرستان شهید توکلی منطقه میمه همراهی نمودند.

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه میمه  درمراسم کلنگ زنی با تقدیر وتشکر از اقدام خداپسندانه خیران بر توجه ویژه‌ به جایگاه نماز، درخصوص اهمیت نماز تاکید کرد. همچنین گفت: خیلی خوشحالیم که خیرین ما اقدام به احداث وساخت نمازخانه درمدارس می کنند.

نوروزی با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه دارد محیطی آرام، زیبا و بانشاط برای تحصیل دانش آموزان فراهم کند. ایشان درمراسم کلنگ زنی عنوان کرد: تمام اقداماتی که در آموزش و پرورش انجام می شود با هدف تعلیم و تربیت و آموزش وپرورش دانش آموزان است.

وی افزود: توجه به امر نمازخانه سازی درمدارس فاقد نمازخانه؛ همچون ساخت مدارس مهم و ارزشمند است. چرا که کار اخلاقی، تربیتی و اعتقادی در نمازخانه مدارس انجام می گردد. همچنین دانش آموزان می توانند مناسبت ها و مراسم های گوناگونی را در نمازخانه مدرسه خود برگزار نمایند. به نحوی که  به خودی خود از نظر تربیتی و دینی بسیار تاثیر گذار می باشد.

وی در مراسم کلنگ زنی با بیان اینکه نخستین نیت خیرین اقامه نماز و تربیت اسلامی دانش آموزان است. گفت: هدف از تربیت اسلامی رشد، تعالی و پیشرفت انسان است.

در این آیین شهردار لایبید بیان کردند که احداث مدرسه و نمازخانه یک کار نیک، خداپسندانه و ماندگار است. ایشان گفتند: این امر سبب می شود تا فرزندان ما با معنویت انس بیشتری بگیرند. همچنین فضای مدارس ما معطر به عطر نماز جماعت و سایر آداب اسلامی شود.

مسعودی اظهار داشت : شروع عملیات اجرایی این نمازخانه، آغازی باشد برای حرکت بزرگ برای تربیت و پرورش یک نسل متعهد و فهیم و آگاه، تا بتوانند فردای بهتری را برای این سرزمین رقم بزنند.

حسین کریمی خیر محترم هدف از ساخت نمازخانه در این مدرسه را ترویج واشاعه فرهنگ نماز وپرورش دانش آموزان دانست . ایشان عنوان نمود: باتوجه به اهمیتی که برپایی نماز دردین ما دارد ، باید برای ترویج فرهنگ نماز بین دانش آموزان، هر چه درتوان داریم را انجام دهیم.

شایان ذکر است؛ این نمازخانه خیرساز با مساحتی حدود۱۰۰مترمربع کلنگ زنی شد. خیر محترم حسین کریمی و اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان در این مراسم مشارکت داشتند. مراسم کلنگ زنی در کنار مزار شریف شهید علی نقی توکلی در حیاط  دبیرستان پسرانه شهید توکلی برگزار شد.

روابط عمومی و شورای اسلامی لایبید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

8 − چهار =

فهرست